GEWOON DOEN.

Diensten

KLANTTEVREDENHEID, ZO DOE JE DAT.

Bouwbedrijven en woningcorporaties zijn onze klanten. Daar richten we onze trainingen op. Altijd met het oog op de tevredenheid van de bewoners, de klanten van onze klanten. Ieder team(lid) dat geregeld met bewoners in contact komt vanuit de verschillende disciplines binnen het bedrijf kunnen wij trainen op klantgerichtheid in het algemeen. Daarnaast leiden we bewoners op tot energiecoaches, met als resultaat: een grote klanttevredenheid omdat de service verder gaat na de verduurzaming van de huurwoning. Het is ook mogelijk om maatwerk training(en) te verzorgen. Neem contact op voor meer informatie.

TRAININGEN

1. Energiebewust wonen (energiecoach)

Een woning kan volledig duurzaam zijn, het gedrag van de bewoner bepaalt of het daadwerkelijk energiezuinig is. Wij leiden bewoners op tot energiecoaches, zodat zij in gesprek kunnen met andere bewoners. Het resultaat? Een lagere energierekening en tevreden bewoners. Wij hebben heel wat ervaring met verschillende bewonersgroepen, met wat hen beweegt en wat juist niet, en daar haken we feilloos op in.

WAT

De training duurt vier dagdelen en een ‘terugkomdagdeel,’ verspreid over minimaal acht weken. De training is gericht op gespreksvaardigheden, kennis van energie en het gebruik van de energiescan die we hebben ontwikkeld. Het is een praktische training, waarin de deelnemers zelf aan de slag gaan.

*Indien gewenst helpen we bij het werven van deelnemers.

HOE

Op verzoek doen we een passend aanbod voor een maatwerk training voor uw organisatie. Neem daarvoor contact op met Fiks.

NAZORG

Na de training staan we de coaches nog een half jaar met raad en daad bij. Door het organiseren van gezamenlijke bijeenkomsten waar we ervaringen uitwisselen, door aanvullende workshops te organiseren en door individuele vragen van energiecoaches te beantwoorden. De nazorg wordt als erg waardevol ervaren.

Duur: 5 dagdelen binnen 8 weken

“ieder jaar meer terugkrijgen is mijn sport

Yvonne Muskens uit Berghem gaat als energiecoach aan de slag in de gemeente Oss en omliggende dorpskernen. Zo helpt ze haar medehuurders van woningcorporatie Mooiland met het vergroten van hun woongenot en het zuiniger omgaan met energie. Stap voor stap worden de woningen van Mooiland verduurzaamt: isoleren, zonnepanelen en van het gas af. Met energiecoaches geeft Mooiland huurders een extra steuntje in de rug.

“Als energiecoach kom ik in contact met veel verschillende mensen. Dat vind ik leuk en daarom besloot ik me aan te melden als vrijwilliger. Ik leefde al zuinig, maar sinds ik de cursus volgde weet ik nog beter waar ik op moet letten. Geen lampen onnodig laten branden en de verwarming een graad lager. Maar ook dingen waar ik me minder bewust van was, zoals mijn warm waterverbruik en waar ik op moet letten bij de keuze van een energieleverancier. Ik maak er een sport van om ieder jaar meer terug te krijgen dan het jaar ervoor.

Als energiecoach leer ik mensen waar ze nog op kunnen winnen. De manier waarop je een advies geeft is erg belangrijk. Een groot deel van de cursus draait daarom niet om energie, maar om gesprekstechnieken. Aandachtig luisteren, welke vragen je kunt stellen en je advies goed overbrengen.”

Yvonne Muskens

Bewoonster

In gesprek over de rol van energiecoach

2. Klantgericht werken

Doelgericht, praktisch en effectief!

Een korte training op maat, speciaal ontwikkeld voor de vakwerklieden op locatie. Deze training kan prima op de bouwplaats maar ook elders worden gegeven.

Bij een renovatie in bewoonde staat is de omgang met bewoners essentieel, ook voor vaklieden. Centraal in deze training staat hoe je klantgericht te werk kunt gaan, het contact met bewoners en het effect van de aanwezigheid van vaklieden en hun gedrag.  We doen dat op een héél praktische manier We gebruiken een toolbox om de training praktisch en effectief te maken

Duur: op maat

Menu