Fiks zorgt ervoor dat je renovatieproject niet alleen technisch en logistiek, maar ook sociaal gezien succesvol verloopt. Dat bewoners tevreden zijn. Wij bieden hun heldere communicatie, een luisterend oor en praktische hulp. Dat is wat we doen. Maar zeker zo belangrijk is hoe we dat doen: de Fiks-aanpak Hart voor bewoner en bouwer.

TYPISCH FIKS
Hart voor bewoner en bouwer
Hoe goed je het allemaal ook probeert te regelen, er is altijd sprake van enige overlast en stress. Wat wil je, als je thuis overhoop wordt gehaald? Voor de vakmensen die aan het werk zijn, is dat ‘thuis’ gewoon een werkplek. Ze zijn zich niet altijd bewust van hoe hun gedrag overkomt. Dat leidt makkelijk tot onbegrip en wrevel. Soms zelfs tot een conflict of agressie.
In de loop van talloze projecten heeft Fiks een aanpak ontwikkeld die ervoor zorgt dat bewoners en vakmensen een renovatie samen soepel doorlopen. Hart voor bewoner en bouwer is een gestructureerde manier van samenwerken, die we op maat integreren in elk project. Vanaf de start ligt de focus op communicatie en het stellen van duidelijke grenzen. Dat zorgt voor een fijne werksfeer en wederzijds begrip.
Gestructureerde samenwerking
We zijn doeners met een duidelijk plan. Bij elk project kijken we samen met het bouwteam hoe we communicatie en samenwerking het beste kunnen invullen. Zowel in de voorbereiding als de uitvoering. Via herkenbare voorbeeldsituaties en praktische tools maken we duidelijke afspraken. Daarvoor hebben we alles zelf in huis. Bewezen oplossingen en communicatiemiddelen die we op maat aanpassen aan je project. Zo zorgen we er samen voor dat bewoner én bouwer zich gezien, gehoord en begrepen voelen.